Õppe- ja kasvatustegevus
Tallinn 2035 Arengustrateegiast lähtuvalt on 2024/25. õppeaasta pühendatud muusikale ja kunstile.
Õppeaasta peateema on „Iga laps on loov"“
Märksõnad ja põhimõtted on:
PROJEKTÕPE
Lõimime projektõppes erinevaid valdkondi luues lapsele sobiva õpikeskkonna.
Peame oluliseks, et laps...
- on tegevustes aktiivne osaleja - omandab õpitu läbi vahetute kogemuste, on kaasatud tegevuste kavandamisesse, saab avaldada arvamust, teha valikuid ning õpitut analüüsida.
Muusika- ja kunstiKLUBI
(5-7-aastased)
ÕPIKLUBI eesmärk on iga lapse arengu toetamine ja suunamine (õpi- ja mänguhuvi inspireerivate õpikeskkondade ja -vahendite mõtestatud kasutamine, annete tunnustamine, iga lapse edusse uskumine, õppe- ja kasvatustegevuse tagasisidestamine lapsevanemale individuaalse klubipassi ja kasvumapi sissekannete näol).
Viime läbi muusikale ja kunstile pühendatud projekte, kunstinäitusi, teemapäevi ja -hommikuid. Võtame osa muusikale ja kunstile pühendatud teemakuudest:
- september - Aastaajad muusikas ja kunstis
- oktoober - Maailma muusika ja kunst
- november - Pärimusmuusika ja rahvakunst
- detsember - Pühad muusikas ja kunstis
- jaanuar – Tantsukunst
- Veebruar - Eesti kunst ja Eesti muusika
- märts - Filmi- ja teatrikunst/ muusika
- aprill - Digikunst ja -muusika
- mai - Muusika ja kunst Euroopas
- juuni-juuli- august - Tantsu- ja laulupidu
Muusika- ja kunstiKLUBI AVATUD ÕPIRUUMID 5-7-aastastele
Päikesekillukese, Kullerkupu, Päevalille, Päikesekiisu ja Vikerkaare rühma lapsed võtavad septembrist aprillikuuni osa kunsti ja muusikaga seotud avatud õpiruumidest, mida viivad läbi teise rühma õpetajad. Iga avatud õpiruum on lasteaia saalis avatud 9 päeva jooksul kuus kell 13.00-13.30. Õpiruumi saab ühel päeval ELIISI kaudu registreerida igast 5-7-aastaste laste rühmast 2-3 last – kuni õpiruumi täitumiseni. Kokku osaleb ühel päeval 12 last. Õpiruumis osalemisest lisame lapse kasvumappi valminud kunstitöö või foto ruumilisest kunstitööst.
september – maalikunst - aastaajad kunstis ja muusikas
oktoober – voolimiskunst
november – voltimiskunst
detsember - kokakunst „Piparkoogimaania“
jaanuar – tantsukunst
veebruar - meisterdamiskunst
märts – teatrikunst
aprill – digikunst
Muusika- ja kunstiKLUBI AVASTUSÕPE
Oktoobrist maikuuni toetavad muusika- ja kunstiKLUBI maali-, voolimis-, voltimis-, koka-, tantsu-, moe-, ehitus-, meisterdamis-, teatri-, digi-, foto ja käsitöökunsti ning pärimusmuusika ja rahvamängude teemalised AVASTUSKASTID.
Avastuskastide sisu toetab õppimist mängides, katsetades, vaadeldes, uurides, võrreldes, küsimusi küsides, kogemusi jagades ja ise lahendusi leides. Muusika- ja kunstiklubi toetavas avastuskastis on 3-… eset, mis toetavad lõimitud tegevuse läbiviimist (mina ja keskkond, matemaatika, keel ja kõne, kunst, muusika).
Iga avastuskasti tegevuses osalemise kohta lisame kasvumappi vähemalt ühe valminud kunsti- või kirjatöö.
Õppeaasta lõpus saab laps klubipassi e tunnistuse, et on klubi tegevustes osalenud.
ÕUESÕPE
Peame oluliseks, et laps…
- on õppeprotsessis aktiivne tegutseja, õppides isikliku kogemuse kaudu
- loob seoseid olemasolevate teadmistega
- on tervislike eluviiside kandja
Võtame osa Tartu Ülikooli liikumislabor ja Liikuma Kutsuv Kool õuesõppe nädalatest; algatame terviseteemalisi projekte; korraldame spordinädalaid, taliolümpiat, Pika-Sirge-Jooksu, võtame osa üle-linnalistest tervist edendavatest spordisündmustest, kutsume külla Suusabussi. Projektid, mis kestavad kaks nädalat sisaldavad ühte õuesõppepäeva.
VÄÄRTUSED JA VÄÄRTUSKASVATUS
Väärtuskasvatus on osa meie igapäevategevusest, mis väljendub läbi õppe- ja kasvatustegevuste, ühissündmuste, mängude, teemapäevade, täiskasvanute eeskuju ja kõigi huvigruppide omavahelise suhtluse. Peame oluliseks, et kõik rühmad on liitunud „Kiusamisest vabaks!“ programmiga või kasutavad Persona Dolls metoodikat.
KAASAEGSETE TEHNIKA- JA DIGIMAAILMA VAHENDITE (Bee-Bot, Blue-Bot, Ozobot Bit, LegoWeDo2, Dash ja Dot robot, Makeblock mTiny, mTiny avastajakomplekt, tts maastikurobot, Qobo tigu, IPad ja Osmo, Lotte interaktiivne loodusmäng, jutupliiats) KASUTAMINE IGAPÄEVASES ÕPPE- JA KASVATUSTÖÖS.
Peame oluliseks, et…
- projektid, mis kestavad kaks nädalat sisaldavad ühte nuti- või robootikategevust;
- 6-7-aastane laps on saanud tutvuda kõikide lasteaias olevate nuti- ja robootikavahenditega.